De ReclameSjef praat je bij

Reclamepraat

Green = the new Black. Of niet?
Kies je in 2024 voor een traditionele Black Friday of een meer sustainable Green Friday. Of een synergie van beide? De Boet deed het laatste.
Reclame maken is zinloos! Toch?
De winnaars van de Tweede Kamerverkiezingen spendeerden bijna niks aan reclame. Maakt dat reclame zinloos? Hangt af van één ding: nieuws!
Babykamer bij Kruidvat. Wat is dat?
Steeds vaker zie je winkeliers online andere producten aanbieden dan in de winkel. Waarom is dat? En wat levert het op?
Crompouce? Kansloos!
Merkenrecht moet je goed beschermen, maar alleen merkenrecht beschermen is geen garantie voor exclusiviteit.
Consuminderen. Van saai naar sport…
Consuminderen kan met marketing via marktleiders tot nationale sport worden gemaakt. Mits iedere partij er zijn voordeel van kan nemen...
Pepsico vs NYS: Wat een (woke-)onzin!!!
Pepsico wordt door de staat New York gedaagd wegens vervuiling. Onzin? Het kan jou ook kan overkomen. Hoe sustainable ben jij?
Waarom zou je meer betalen?
Kleding maken wordt duurder. Hoe wapen je je als merk daartegen? Door juist in dat merk te investeren! In de marketing van dat merk.
Wie met pek omgaat…
Waarom hebben zo weinig BN-ers een media-adviseur? Media-optredens versterken (of verzwakken) je image of identiteit immers.
Wat verbeeld je je wel…?
Ratten hebben niet alleen een feilloos geheugen, maar - nu blijkt - ook veel verbeeldingskracht. Daarmee kun je iets in reclame!
Sponsors, op welk podium sta je straks?
Saoedi-Arabie is als enige over om het WK 2034 te organiseren. Wat moet je doen als sponsor van de KNVB? Straks, maar vooral nú?
Pink Tax? Waarom niet?
Bestaat er nu wel of niet een pink tax? Niet meer. Prijsverschillen tussen vrouwelijk en mannelijk zijn terg te voeren op...marketing.
Arme kiezers…daar gáán we weer!
Alle reclame voor politieke partijen lijkt op elkaar. Kijk eens naar adverteerders en zoek het onderscheid in belangrijke consumentenwaarden.
Wie de jeugd heeft…
Van der Valk neemt Dunkin over. Koopt daarmee de belangstelling van jongere doelgroepen. Slim! Wie de jeugd heeft...
Jeroen Beekman is een held!
MK-bedrijven kunnen sustainable marketing bedrijven. Kijk maar naar Jeroen Beekman. Slimme combi van goed doel en goede deal!
De oorlog goedgepraat naar kinderen?
In-game reclame voor de oorlog? Wat doe je er tegen. Niet veel. If you can't beat them, join them. Hoe? Met een SIRE tegencampagne
Volgend jaar maar stoppen met marketing?
Slimme marketeers rekenen hun budget 2024 uit op basis van wat het oplevert, maar ook op basis van wat het kost als je niet budgetteert...
Met Roundup maak je het echt af…
Persiflages over dingen die onder vuur liggen? Da's spelen met vuur, ook in owned media. Gaat Bayer om met pek?
Grotere omroep. Voor wie?
Grotere regio-omroepen met meer budget zijn goed nieuws voor middelgrote (franchise-)bedrijven, maar ook voor het kleinbedrijf.

Vragen? Mail naar suus@reclamesjef.nl



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2023 - de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef