De ReclameSjef praat je bij

Reclamepraat

Merknaam wordt bijnaam of soortnaam…
Wanneer wordt je merknaam een soortnaam. Of - beter nog - een bijnaam? Dat kun je deels sturen met je SAVER!
Communicerende vaten
Afdelingen van bedrijven zijn als communicerende vaten verbonden. Alles heeft dus invloed op je communicatiebeleid. Hoe ga je daarmee om?
Wanneer gaat iets viral?
Wanneer iets 'viral' gaat kun je voor een deel voorbereiden. Doe 3 dingen continu. Zodat je snel kunt ageren als iets 'viral' gaat...
Niet alleen maar je stoepie schoonmaken!
Sponsoring is meer dan een schoon stoepie voor je huis (communicatie). Je héle huis moet schoon tegenwoordig (marketing)!
Soms is het beter juist niet te ‘branden’…
Branding (het 'merken' van je uiting) is vaak goed, maar soms kun je je beter inhouden met branding. Brand je vingers dus niet an branding!
Zomertijd Komkommertijd? Nee dus…
Zomertijd komkommertijd in de reclame? Vroeger vaak wel, tegenwoordig steeds minder. het leven gaat ietsje anders gewoon door, dus waarom reclame niet? Wel dus!
De klant is koning, nietwaar?
Marketing is winstgevend bevredigen van consumentenbehoeften. Daar hoort respect voor de consument bij, ook al moet-ie je niet!
McDonald’s terug van niet weggeweest?
Alleen aankondigen dat je je terugtrekt kan wel eens niet genoeg zijn voor een positieve beeldvorming. Zorg dat je de regie daarover houdt.
Zet koopman en dominee aan het werk!
Hoe beter je je doelgroep echt kent, hoe effectiever je je reclame kunt (laten) maken. Je doelgroep kennen is ècht weten wat hen drijft! En stopt!
Eén dode is een drama, een miljoen is…
Als je effectieve reclame maakt, maak die dan op basis van de dingen die mensen ècht belangrijk vinden, die hen echt ráken.
’t Is maar reclame…
Reclame maak je voor de klanten van je klanten. En die zijn á priori niet geinteresseerd in reclame. Hoe maak je ze á posteriori geinteresseerd?
Nu beter verkrijgbaar, want minder filialen
Met minder filialen meer klanten bedienen. Dat kan. Door bricks, clicks en thuisbezoeken slim te combineren. Als de klant niet naar de winkel komt, komt de winkel naar de klant.
Waarom koop je niks? Gaat je niks aan!!
Hoe persoonlijker consumenten benaderd worden, hoe groter de kans dat ze chilling effects vertonen. Gebruik data daarom generiek.
Nieuwe review-regels: Gvd of Geweldig ?
Per 28 mei gelden nieuwe regels voor reviews. Vervelend of juist niet? Eerlijke reviews geven de beste resultaten!
Influencers. Werken ze straks ook nog?
Vanaf 1 juli moeten influencers zich aan strengere reclameregels houden. Zijn ze dan nog wel interessant voor je? ja, mits je ze verstandig inzet!
Nú beter verkrijgbaar ivm geen personeel
Geen personeel? Zorg dan voor een combi online- en offline verkoop. En overweeg dat samen met anderen te doen!
We zijn er niet bij en dat is pri-hi-maaa
Lidl en Grolsch laten het WK voor wat het is. Verstandig? De anderen twijfelen nog. Maar vooral Lidl kan wel eens groot gelijk krijgen!
Wat als ik baal (!!) van Moederdagreclame?
Niet iedereen wacht op Moederdag. Nou en? Nee, nou en of! Zorg dus dat je respect daarvoor toont. Makkelijker dan je denkt!

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 - de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef