De ReclameSjef praat je bij

Reclamepraat

Regina: reclame op of over het randje…
Hoe ver mag je gaan in reclame maken. Zover als de wet en de moraal toelaat. Daarin zit behoorlijk wat 'rek'. Maak daarom een Risk-reward-inschatting vooraf.
De waarheid is de beste reclame…
De waarheid in reclame? Die bestaat niet, die creëer je samen. Met je opdrachtgever. Niet bang voor discussie zijn: niemand van ons is zo goed als wij allemaal.
Alcohol en Ferrari horen bij elkaar…
Alcohol en Ferrari hebben meer gemeen dan je denkt: te laat het roer omgooien bijvoorbeeld? Wacht de wetgever niet af maar neem zelf actie!
Wat laadt merkentrouw beter: prijsverlagingen of reclame?
Helpen prijsverlagingen om je merkentrouw te vergroten? Of heb je daarvoor reclame nodig. Apple en Tesla bewijzen dat reclame daarvoor nodig is.
Ongelijkheid: In welk hokje pas jij?
Marktonderzoek helpt je inzicht in een markt te geven. Zo kun je je marketing optimaliseren. De meesten komen daaraan niet toe...
Dark Patterns: (bijna) iedereen trapt erin…
Dark Patterns. Mag je ze gebruiken? Nog wel, maar wees gewaarschuwd. En neem nu al actie. Zorg dat je klant zich goed kan informeren over je advies.
Framing: de kracht van één woordje extra..
Framen komt overal voor, vooral in reclame. Toegestaan? Jazeker, zolang verleiden geen misleiden wordt. Is Eerlijke WOZ bijvoorbeeld wel eerlijk?
Tiktok: waarom zou ik jou geloven?
Als ik socials gebruik wil ik ze kunnen geloven. En garanties krijgen dat hun info klopt. Daarvan maken ze allemaal te weinig werk...
Bij voorbaat veroordeeld…
Het Belgisch parket start een onderzoek naar de bedrijfscultuur bij Plopsaland. Dan ben je al bij voorbaat veroordeeld, zeker als je niet goed reageert.
Badging: killing voor je merk?
Is Badging (je merknaam ergens op plakken) killing voor je merk? Niet als je goed plakt. Zoals Ford bij Red Bull Racing...
Boerenslimme Beweging…?
Is de BoerBurgerBeweging boerenslim met zijn communicatie. Jazeker. En de anderen helpen hen ook nog.
Wat wordt het met Vinted? Een kaskoe?
Hoe succesvol zijn jouw producten? En verdien je er genoeg aan? Aan de hand van de Vinted-case en de Boston Consulting Group vind je het antwoord...
Sport volgens een oud Spaans gezegde…
Sport en stierenvechten is 'basicly' hetzelfde. Zorg dat je de sporter c.q. de stier kent. Dan vergroot je de trefkans...
In het jaar 2525…
Wat gaat AI van ons overnemen. En wat blijft er over voor ons? Meer dan zat! En...daaraan hebben we de handen meer dan vol!
Crises maken uitzondering voor…niemand!
Een crisis komt onaangekondigd, ongelegen en spaart niemand. Bereid je dus voor op een crisis, voordat het crisis is!
Hoe word je creatief?
Iedereen is creatief. Hoe haal je creativiteit uit iedereen? Daarvoor tuig je een organisatie op die creativiteit laat floreren!
Wat is er M&Mis met Woke?
M&M's trok zijn spokesfiguren terug want te woke? Wat is er mis met woke? Eigenlijk helemaal niks, zolang je maar volhoudt...
AI Advertising: je nieuwe reclamebureau…
Vormt AI voor onderwijs en reclame een bedreiging? In tegendeel! Mensen houden meer tijd over om toegevoegde waarde leveren.

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2023 - de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef