De ReclameSjef praat je bij

Reclamepraat

LNG of principes, KNVB?
Statements maken is aan de orde van de dag. Hoe ga je ermee om als zo'n statement aan/tegen jou is gericht? Wees het voor. Of wees open, eerlijk en toegankelijk!
Waarvan betaalt Twitter straks de huur…?
Techbedrijven met social media hebben een te smal gebleken verdienmodel. Met marketing kun je dat verbreden zonder je klantenbasis te verliezen...
Aaa Haaaa…is dit marktleiderschap?
Jumbo ging op zijn gezicht. AH toont ons momenteel een 'pasende' WK-campagne. Past deze WK-campagne bij marktleiderschap?
Black Friday een marketingtruc? Welnee!
Black Friday een marketingtruc? Ja en nee! Met koopjesdagen win je harten, maar hoe blijven die harten trouw aan je merk?
Coca-Cola: Believing is Magic?
is Believing van Coca-Cola Magic? Of juist Tragic? Schopt Quatar believing in Coca-Cola onderuit? Hoeft niet!
Verpakkingen en Voodoo-marketing?
Kleinere verpakkingen: voodoo marketing of slimme truc om je winst op peil te houden. Kan dus veel slimmer!
Kunnen we iets met viral doen?
Hoe ga je viral? Daarvoor zijn wel ingrediënten. Met het recept moet je een beetje mazzel hebben...
Energiebesparing: geen en-kel probleem…
Gedrag verander je als je de juiste prikkel krijgt om dat te doen. Die prikkel is bijna altijd financieel-economisch!
Alle b’tjes helpen…of niet?
Een teasercampagne is duur maar kan heel impactvol zijn. Hoe hou je de impact vast? Met een goed geplande follow-up!
Eneco: wie dacht hier slim te zijn?
Eneco kortte op het terugleveringstarief en draaide dat na protest terug. Als je je verdienmodel aanpast, zorg dat zowel je klanten als jij daarvan beter worden.
Remarketing: net dynamiet!
Data-analyse en doelgroepkennis vormen de basis voor goede remarketing. Hou je kruit dus droog voor de juiste touchpoints.
YouTube…en we kijken de andere kant op?
YouTube liet reclame toe voor het verboden Snus. De wet schiet hiervoor tekort, de zelfregulering ook. Verbeter de wereld...begin bij jezelf!
McPlant. Hij is er. En nú dóór!!
McPlant is permanent op het menu van McDonald's. Hoe kan McDonald's doorpakken en als snelservice-restaurantketen de toekomst in?
Hoe hou je de schoorsteen rokend…?
Wegblijvende klanten? Wat kun je eraan doen? Steven je af op een recessie? Of neem je je marketing onder de loep? Het laatste loont!
De Miljoenennota en jouw marketingbeleid
Zit er geen steun in de Miljoenennota voor je bedrijf? Neem dan je marketingbeleid onder de loep. Waar vergroot jij je winstgevendheid?
Buitenmens: een buitenkans in marketing!
Marketing is een vak van buitenkansen. Buitenmens van Bever is een benutte buitenkans. Welke buitenkans kun jij benutten?
Kip vandaag? Of liever kabeljauw…?
Waarom eten mensen liever kip dan kabeljauw? Een rijmpje leert ons dat dat alles te maken heeft met reclame.
It’s the way you tell it…
Social media zijn enorm leerzaam. Vooral het commentaar op je posts. Je modereert dat door je verhaal in de context van het commentaar te vertellen

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 - de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef