De ReclameSjef praat je bij

Reclamepraat

Nu beter verkrijgbaar, want minder filialen
Met minder filialen meer klanten bedienen. Dat kan. Door bricks, clicks en thuisbezoeken slim te combineren. Als de klant niet naar de winkel komt, komt de winkel naar de klant.
Waarom koop je niks? Gaat je niks aan!!
Hoe persoonlijker consumenten benaderd worden, hoe groter de kans dat ze chilling effects vertonen. Gebruik data daarom generiek.
Nieuwe review-regels: Gvd of Geweldig ?
Per 28 mei gelden nieuwe regels voor reviews. Vervelend of juist niet? Eerlijke reviews geven de beste resultaten!
Influencers. Werken ze straks ook nog?
Vanaf 1 juli moeten influencers zich aan strengere reclameregels houden. Zijn ze dan nog wel interessant voor je? ja, mits je ze verstandig inzet!
Nú beter verkrijgbaar ivm geen personeel
Geen personeel? Zorg dan voor een combi online- en offline verkoop. En overweeg dat samen met anderen te doen!
We zijn er niet bij en dat is pri-hi-maaa
Lidl en Grolsch laten het WK voor wat het is. Verstandig? De anderen twijfelen nog. Maar vooral Lidl kan wel eens groot gelijk krijgen!
Wat als ik baal (!!) van Moederdagreclame?
Niet iedereen wacht op Moederdag. Nou en? Nee, nou en of! Zorg dus dat je respect daarvoor toont. Makkelijker dan je denkt!
Hoe ver mag je gaan met marketing?
Marketing is winstgevend bevredigen van afnemersbehoeften. Gaat dat tegenwoordig nog ver genoeg? Wat doe je voor de samenleving van je afnemers?
Hoe werkt TV- met online reclame precies?
Hoe werken TV- en online reclame op je klanten in. En hoe kun je ze (dus) effectief inzetten? Maak stap voor stap klanten van consumenten.
Wat vergeten we toch snel. Totdat…
Wat doe je in een communicatiecrisis? 4 dingen als volgt: transparantie, perspectief, updaten, rebranden.
2022: survival of the fittest…
Netflix past zijn marketing aan omdat het zich liet verrassen door de veranderende markt. Waar en wanneer verandert jouw markt?
Maat, maat! Overdaad schaadt! Jajajaja…
De online gokmarkt wordt overspoeld door (TV-)reclame. En dat is steeds meer instanties een doorn in het oog. Zelfregulering kan antwoord geven op de vraag wat te doen aan die schadelijke overdaad!
Prijs verhogen? Niet als je meer biedt!
Prijzen verhogen? Veel ondernemers zien zich ertoe gedwongen. Verhoog dan niet alleen je prijs, verhoog je toegevoegde waarde met andere marketing-instrumenten.
Ik ga over mijn nek…
KLM is veroordeeld door de Reclame Code Commissie voor misleiding. In mijn ogen terecht. Nog te vaak wordt de ontvanger beledigd met 'slim bedachte' onzin. Stop daarmee, vind de waarheid en vertel die!
To sin by silence…
Geen Woorden Maar Daden. Alleen zeggen dat je als sponsor niet naar Quatar gaat en geen reclame uitzendt, is niet genoeg. Be Good And Tell It!
Financiën, geld, doekoe…wat is goed NL-s?
Taal is een levend organisme. Wat de straatjeugd onderling brabbelt is dus gewoon goed NL's. Wat neerlandici onderling bespreken ook.
Vasten. De andere vier zuilen. En marketing?
Wat leert de Ramadan ons over reclame en marketing?
Acht manieren om een advertentie te verbeteren…
Veel manieren om een advertentie te verbeteren maken 'm alleen maar slechter.

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 - de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef