De ReclameSjef praat je bij

Reclamepraat

A principle is not a principle until it costs you money…
Sponsoring levert geld op. Dan is het moeilijk maar moedig als je desondanks je principes volgt. Select Group deed dat!
C’est l’homme qui faît la musique…
De afzender beïnvloedt de geloofwaardigheid van een boodschap minstens zo sterk als de inhoud. Ken en koester dus je merkbeeld.
I Can’t Believe It’s Yoghurt…
Maak duidelijk wat je bent als merk. Tenzij je een commodity voert met een te lage merkbekendheid. Wees dan slim met de consumentenreferentie!
Hoe reclame haar creativiteit nooit heeft verloren…
Reclame was creatief, is het nog steeds en zal dat ook blijven. Mits je reclame in balans houdt. Balans tussen Merk, Issues en Deals!
Fake it till you make it?
Fake it till you make it? Vroeger een succes, tegenwoordig een fuck-up. Zo ondervond ook Shell. Dus: tell what en when you're gonna make it!
Russische vluchtelingen…zijn die fout of niet?
Rusland kent ook vluchtelingen. Vooral bedrijven en merken. Hoe kijkt de publieke opinie daar straks tegenaan? Bereid jezelf daarop voor!
Van Mars naar Venus…dat kan!
Je merkimago radicaal omgooien met een in de basis onveranderd product? Victoria's Secret laat zien hoe dat kan!
Ik Ben Blind…
Meer voelen heeft meer effect dan meer weten. Zorg er dus voor dat mensen je reclameboodschap voelen...
Reclame kies je zonder verstand!
De beste reclame kies je op emoties. En maak je dus ook met emoties!
Seit 5.45 wird jetzt zurück geschossen…
In oorlog, dus ook in markten, is de juiste informatie schaars en eclectisch. Ken dus je doelen, je strategie en tactiek en maak die duidelijk.
Daarvoor doe je nou zó je best…
Kritiek en reviews op social media? Ga er slim mee om en modereer! Treed buiten je betrokkenheid, laat derden het modereren doen voor jou!
We need you! But…do you need us?
Iedereen schreeuwt om personeel. Maar...personeel schreeuwt niet om jou. Zorg er daarom voor dat personeel bij jou wil werken! Voer campagne!
Dááárrr…hoorden zij engelen zingen…
Crisiscommunicatie vraagt voorbereiding. Want in de crisis zelf heb je daarvoor geen tijd!
Een emotie zegt meer dan 1.000 argumenten…
Emoties zeggen veel meer dan ratio. Dat blijkt uit de best beoordeelde autoreclame aller tijden (Met de Fiat Panda lach je iedereen uit, uit 1983). Zorg dus voor een duidelijke briefing en geef je reclamemakers daarbinnen de vrije hand.
Schoenmaker, kijk verder dan je leest!
Merkbouwers bouwen verder dan aan producten en markten, ze bouwen aan emotionele basiswaarden waaraan hun merken appelleren.
Wie beschermt je merk. De jurist of de marketeer?
Raymond Warrens van snackbar Wendy’s uit Goes vangt geen miljoenen van de Amerikaanse fastfoodketen Wendy’s wegens inbreuk op zijn merkenrecht. Even goed zitten de Amerikanen niet op rozen als ze Wendy’s willen introduceren op de Nederlandse consumentenmarkt. Een patstelling tussen David en Goliath? Of is er een slimme uitweg? Merkrechtregels zijn er en je hebt… Lees verder »Wie beschermt je merk. De jurist of de marketeer?
De social media moet je ’traditioneel’ plannen…
Welk social medium bereikt welke doelgroep. Het is afgelopen met de grote hoop, alleen met YouTube en Facebook red je het niet meer...
Ranomi and Doutzen exit…en hoe nu verder?
Ranomi en Doutzen stoppen beide direct. Waarom is de wereld niet klaar met Ranomi en wel met Doutzen? Het is maar hoe je het vertelt!

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 - de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef