De ReclameSjef praat je bij

Reclamepraat

{{brizy_dc_image_alt entityId=
Misleidende kortingen: race to the bottom?
Ondanks duidelijke wetgeving en verschillende waarschuwingen van de ACM blijft driekwart van de winkeliers misleidende kortingen geven.
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Plus. Terug naar de menselijke maat.
De vierde super va NL, Plus, introduceert deze week zijn nieuwe positioneringscapagne 'We doen met je mee'. De menselijke maat terug?
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Maken zakken geld dan tòch goals …?
Hoe groter campagnebudget, hoe beter het verkiezingsresultaat? Of toch niet? De laatste verkiezingen lijken te zeggen wél ...
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Data driven: de bomen en het bos …
Steeds meer reclame-campagnes worden 'data driven' ontwikkeld en uitgevoerd. Daarbij is afstand nemen van juist die data cruciaal!
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Yes we can!
D66 koos bewust voor het streven 'de grootste' te worden. Marktleiderschap begint het 'claimen' van mentaal marktleiderschap.
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Die Botschaft hör’ ich wohl, allein fehlt mir der Glaube …
De mail van Pieter Omtzigt van 26-10 is 'too little too late' om het tij nog te keren voor NSC. Wat had NSC beter kunnen doen?
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Geen persvrijheid? Schieten in eigen voet!
Het Pentagon perkt de persvrijheid in. Slimme zet of schieten in eigen voet? De geschiedenis en de (bereiks)statistiek leren het je!
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Eetdrammen. David tegen Goliath?
Het Voedingscentrum lanceert de campagne 'Stop Eetdrammen'. Druppel op een gloeiende plaat of kan het nog méér worden?
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Als je reclame niet meer opvalt (2) …
Reclame die opvalt werkt. Maar kan ook irritant zijn bij te vaak uitzenden. Maak dus opvallende reclame en beheers je uitzendbudget ...
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Reclame in tijden van onzekerheid …
Lage consumentenvertrouwensindex? Blijf adverteren, ook al leidt dat niet direct tot resultaat. Zodra de knip weer open gaat sta jij vooraan.
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Geld zat? Maar net hoe je ’t voelt!
Volgens de Miljoenennota gaat Jan Modaal erop vooruit. Maar ervaart hij dat zelf ook zo? En wat kun daarmee als marketeer?
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Snappen de mensen je reclame nog wel?
1 op 6 NL-ers is laaggeletterd. Of 'anders' geletterd dan 'de norm'. Wil je begrepen worden, pas je dan aan. AI kan je daarbij helpen!
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Als reclame niet meer opvalt …
Reclame moet opvallen. Maar hoge bomen vangen véél wind tegenwoordig! Hoe zorg je voor balans? En wat als je in de fout gaat?
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Die stem … die onthou ik!
De klank van een stem kan een merk (mee) máken. Zoals bij Lebara. Goede adverteerders zorgen dus voor een 'eigen' voice-over!
{{brizy_dc_image_alt entityId=
LEGO: hoe hou je je merk actueel?
Door samenwerking met andere merken houdt LEGO zichzelf actueel. En vindt het nieuwe markten. En een succesvolle toekomst ...
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Verkiezingen: wáár moet dat heen …?
Het vertrouwen in de politiek was nog nooit zó laag! En toch willen alle mensen gaan stemmen. Dat maakt van een probleem een kans!
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Feestje bouwe? App Douwe!
Wat een slimme merk-activatie van DE op Lowlands: Feestje bouwe? App Douwe! Merk-activatie is even belangrijk als merk laden!
{{brizy_dc_image_alt entityId=
Sorry van Swatch …
Swatch ging in China in de fout met zijn reclame n bood direct excuses aan. Hoe is zoiets te bestrijden en - beter nog - te voorkomen?