De ReclameSjef praat je bij
Reclame
praat
Misleidende kortingen: race to the bottom?
Ondanks duidelijke wetgeving en verschillende waarschuwingen van de ACM blijft driekwart van de winkeliers misleidende kortingen geven.
LEES VERDER
Plus. Terug naar de menselijke maat.
De vierde super va NL, Plus, introduceert deze week zijn nieuwe positioneringscapagne 'We doen met je mee'. De menselijke maat terug?
LEES VERDER
Maken zakken geld dan tòch goals …?
Hoe groter campagnebudget, hoe beter het verkiezingsresultaat? Of toch niet? De laatste verkiezingen lijken te zeggen wél ...
LEES VERDER
Data driven: de bomen en het bos …
Steeds meer reclame-campagnes worden 'data driven' ontwikkeld en uitgevoerd. Daarbij is afstand nemen van juist die data cruciaal!
LEES VERDER
Yes we can!
D66 koos bewust voor het streven 'de grootste' te worden. Marktleiderschap begint het 'claimen' van mentaal marktleiderschap.
LEES VERDER
Die Botschaft hör’ ich wohl, allein fehlt mir der Glaube …
De mail van Pieter Omtzigt van 26-10 is 'too little too late' om het tij nog te keren voor NSC. Wat had NSC beter kunnen doen?
LEES VERDER
Geen persvrijheid? Schieten in eigen voet!
Het Pentagon perkt de persvrijheid in. Slimme zet of schieten in eigen voet? De geschiedenis en de (bereiks)statistiek leren het je!
LEES VERDER
Eetdrammen. David tegen Goliath?
Het Voedingscentrum lanceert de campagne 'Stop Eetdrammen'. Druppel op een gloeiende plaat of kan het nog méér worden?
LEES VERDER
Als je reclame niet meer opvalt (2) …
Reclame die opvalt werkt. Maar kan ook irritant zijn bij te vaak uitzenden. Maak dus opvallende reclame en beheers je uitzendbudget ...
LEES VERDER
Reclame in tijden van onzekerheid …
Lage consumentenvertrouwensindex? Blijf adverteren, ook al leidt dat niet direct tot resultaat. Zodra de knip weer open gaat sta jij vooraan.
LEES VERDER
Geld zat? Maar net hoe je ’t voelt!
Volgens de Miljoenennota gaat Jan Modaal erop vooruit. Maar ervaart hij dat zelf ook zo? En wat kun daarmee als marketeer?
LEES VERDER
Snappen de mensen je reclame nog wel?
1 op 6 NL-ers is laaggeletterd. Of 'anders' geletterd dan 'de norm'. Wil je begrepen worden, pas je dan aan. AI kan je daarbij helpen!
LEES VERDER
Als reclame niet meer opvalt …
Reclame moet opvallen. Maar hoge bomen vangen véél wind tegenwoordig! Hoe zorg je voor balans? En wat als je in de fout gaat?
LEES VERDER
Die stem … die onthou ik!
De klank van een stem kan een merk (mee) máken. Zoals bij Lebara. Goede adverteerders zorgen dus voor een 'eigen' voice-over!
LEES VERDER
LEGO: hoe hou je je merk actueel?
Door samenwerking met andere merken houdt LEGO zichzelf actueel. En vindt het nieuwe markten. En een succesvolle toekomst ...
LEES VERDER
Verkiezingen: wáár moet dat heen …?
Het vertrouwen in de politiek was nog nooit zó laag! En toch willen alle mensen gaan stemmen. Dat maakt van een probleem een kans!
LEES VERDER
Feestje bouwe? App Douwe!
Wat een slimme merk-activatie van DE op Lowlands: Feestje bouwe? App Douwe! Merk-activatie is even belangrijk als merk laden!
LEES VERDER
Sorry van Swatch …
Swatch ging in China in de fout met zijn reclame n bood direct excuses aan. Hoe is zoiets te bestrijden en - beter nog - te voorkomen?
LEES VERDER
1
2
3
…
20