Online marketing:
strategie & ads
Een online marketing strategie zet je in om je resultaten te verbeteren. Bijvoorbeeld om je merk zichtbaarder te maken of je verkoop te bevorderen. Vaak maak je een combinatie van die twee.
Om dit doel te bereiken gaan we kijken welke strategie het beste bij je doelstellingen past en hoe jij je bedrijf wilt positioneren. We brengen je doelgroepen in kaart en maken een concurrentie-analyse.
Als er online of digitale marketing bij hoort, dan kun je denken aan inbound marketing, e-mailing, social media, zoekmachine optimalisatie, online ads en content marketing. Deze begrippen leggen we hieronder uit.
Zonder strategie heb je online teveel keuzes. We willen natuurlijk dat je je budget daar inzet waar je jouw klanten vandaan kunt halen. We kijken naar je website, naar de content, naar je social media kanalen en naar online middelen die voor jouw merk werken en jouw merk zullen versterken.
Online marketing:
uitgelegd
Inbound marketing
Hierbij staat jouw website en jouw doelgroep centraal. Met de juiste content trek je meer bezoekers naar je website en maak je van je bezoekers klanten.
In plaats van advertenties, maak je content die jouw doelgroep graag leest en deelt.
E-mailings
Gepersonaliseerde e-mails hebben de toekomst!
Met de juiste segmentatie, aanhef, interessante content en een relevant aanbod maak je van leads nieuwe klanten.
Online ads: Google Ads
Uit onderzoek blijkt dat slechts 5% van de bezoekers klikken op Google advertenties. Op organische resultaten wordt meer geklikt.
Maar: als je specifiek ingeeft wat je wilt verkopen, wordt er eerder op je website geclickt.
In een sterk concurrerende markt moet je echter vrij veel betalen.
Social media
Wil je opvallen bij je doelgroep? Dan zul je met de juiste toon, de juiste vormgeving en relevante content boven het bos moeten uitsteken!
Wat interesseert jouw doelgroep? Zijn dat teksten, video’s, illustraties, foto’s? En op welke kanalen zijn jouw doelgroepen te vinden?
Content marketing
Dit is een interactieve vorm van communicatie tussen jouw merk en je doelgroepen.
Met de juiste content bouw je aan een langdurige relatie met je doelgroep.
Online ads: Facebook Ads
Facebook heeft enorm veel bezoekers. Je kunt je doelgroep heel goed definiëren en re-targetten.
Het is goedkoper dan Adwords, maar wel vrij streng ten aanzien van bv gezondheid, voeding, afslanken.
En het koopgedrag door social media gebruikers ligt ook vrij laag door het grote aanbod.
Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie, ook wel search engine optimization (SEO), zorgt voor een betere vindbaarheid van je website voor je bezoekers en voor Google.
Hiervoor kun je bv Google ads inzetten. Maar je kunt ook zorgen voor organische groei. Dit doe je met goede content. Zorg dat de content goed te vinden is en de clicks van je bezoekers zorgen voor een hogere ranking in de zoekresultaten.
Online ads: Affiliate ads
Als je aanbieders van verwante diensten aan jouw merk kent die veel bezoekers op hun website hebben, dan is het misschien een goed idee om te vragen of je op hun website mag adverteren. Vaak is dat met een web banner mogelijk. Die linkt dan door naar jouw website.
Je spreekt dan een percentage af per click vanaf die website naar jouw website.
LAAT JE INSPIREREN
Meer ReclameSjef
Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 – de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef