Webshops, Apps & E-commerce

Een goede webshop … Die voldoet aan een snelle laadtijd, aanlokkelijke call-to-actions, duidelijke navigatie, veilige betaalmogelijkheden, makkelijk contact (zowel persoonlijk als via chatbots) en aansprekende vormgeving.


Je start met een onderscheidende strategie waarbij jouw doelen en jouw antwoord op de prangende vraag van jouw doelgroep vastgesteld worden. Vanuit jouw doelgroep maken we een customer journey: de reis die jouw droomklant aflegt om jouw product/dienst te kopen. Dat wordt het bouwplan van je webshop.

Doe waar je goed in bent

Als jij geen tijd wilt verspillen aan onderhoud en strategische content plaatsen, dan schakel je de professionals van de ReclameSjef in voor een complete ontzorging.

Je kunt hierbij denken aan een abonnement met een module opbouw voor hosting en onderhoud, contentbeheer webshop met bv blogs – waarmee je meer traffic naar je website leidt en hogere conversie krijgt, contentbeheer social media en online adverteren.

E-commerce:

alles wat je wilde weten over …

Social media

E-commerce

Alle online verkoop is e-commerce.

Het gaat niet alleen om de verkoop van producten en goederen, maar bijvoorbeeld ook om de online verkoop van treintickets, festival kaartjes, bloemen laten bezorgen, een abonnement bij een coach, afsluiten van een verzekering, meedoen aan kansspelen, online workshops, etc.


Regels & wetten

Als je online koopt en verkoopt gelden er andere regels dan bij fysieke verkoop.

De belangrijkste regel is dat je 14 dagen bedenktijd hebt als koper. Deze extra bedenktijd is ingevoerd omdat je niet echt kunt zien en voelen wat het product is.

Verder komen er vaak verzendkosten bij kijken. Vooral vanuit het buitenland kunnen de kosten hiervoor oplopen.

Het retourbeleid moet ook goed omschreven staan, zodat je als bedrijf niet leeg loopt op deze kosten.

Kosten

Om een webshop te starten moet je denken aan de volgende opstartkosten:

  • inschrijving KvK
  • domeinregistratie
  • naam registratie (evt.)
  • logo en huisstijl
  • inkoop, opslag, huisvesting
  • distributie
  • bouw webshop

Daarnaast komen de volgende kosten ook op je pad voordat je je product/dienst hebt verkocht:

  • hosting
  • huur
  • keurmerken
  • boekhouding
  • klantenservice
  • fulfillment (proces van ontvangen en verzenden van goederen)

Tenslotte moet je rekening houden met deze variabele kosten:

  • verpakkingsmaterialen
  • verzendkosten
  • transactiekosten
  • onderhoud webshop
  • verzekeringen

Zoekmachine optimalisatie

Zonder optimale vindbaarheid en zichtbaarheid kun je niet verkopen. Het duurt even voordat Google je webshop gevonden heeft en in de zoekresultaten toont.

Zo kun je met goede zoekwoorden, onderscheidende omschrijvingen en snelle laadtijd je vindbaarheid vergroten.


Hulpmiddelen

Andere hulpmiddelen zijn:

  • goede reviews vergaren
  • veelvuldig gestelde vragen voor zijn
  • transparant zijn over de kosten
  • je product zo duidelijk mogelijk omschrijven
  • goede social media campagnes met een duidelijke strategie en branding
  • social media marketing: target je doelgroep en maak ze fan
  • e-mail marketing: verzamel data en verleid je leads zachtjes tot aankoop en wederaankopen.


LAAT JE INSPIREREN

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 – de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef