Webshops, Apps & E-commerce
Een goede webshop … Die voldoet aan een snelle laadtijd, aanlokkelijke call-to-actions, duidelijke navigatie, veilige betaalmogelijkheden, makkelijk contact (zowel persoonlijk als via chatbots) en aansprekende vormgeving.
Je start met een onderscheidende strategie waarbij jouw doelen en jouw antwoord op de prangende vraag van jouw doelgroep vastgesteld worden. Vanuit jouw doelgroep maken we een customer journey: de reis die jouw droomklant aflegt om jouw product/dienst te kopen. Dat wordt het bouwplan van je webshop.
Doe waar je goed in bent
Als jij geen tijd wilt verspillen aan onderhoud en strategische content plaatsen, dan schakel je de professionals van de ReclameSjef in voor een complete ontzorging.
Je kunt hierbij denken aan een abonnement met een module opbouw voor hosting en onderhoud, contentbeheer webshop met bv blogs – waarmee je meer traffic naar je website leidt en hogere conversie krijgt, contentbeheer social media en online adverteren.
E-commerce:
alles wat je wilde weten over …
Social media
E-commerce
Alle online verkoop is e-commerce.
Het gaat niet alleen om de verkoop van producten en goederen, maar bijvoorbeeld ook om de online verkoop van treintickets, festival kaartjes, bloemen laten bezorgen, een abonnement bij een coach, afsluiten van een verzekering, meedoen aan kansspelen, online workshops, etc.
Regels & wetten
Als je online koopt en verkoopt gelden er andere regels dan bij fysieke verkoop.
De belangrijkste regel is dat je 14 dagen bedenktijd hebt als koper. Deze extra bedenktijd is ingevoerd omdat je niet echt kunt zien en voelen wat het product is.
Verder komen er vaak verzendkosten bij kijken. Vooral vanuit het buitenland kunnen de kosten hiervoor oplopen.
Het retourbeleid moet ook goed omschreven staan, zodat je als bedrijf niet leeg loopt op deze kosten.
Kosten
Om een webshop te starten moet je denken aan de volgende opstartkosten:
Daarnaast komen de volgende kosten ook op je pad voordat je je product/dienst hebt verkocht:
Tenslotte moet je rekening houden met deze variabele kosten:
Zoekmachine optimalisatie
Zonder optimale vindbaarheid en zichtbaarheid kun je niet verkopen. Het duurt even voordat Google je webshop gevonden heeft en in de zoekresultaten toont.
Zo kun je met goede zoekwoorden, onderscheidende omschrijvingen en snelle laadtijd je vindbaarheid vergroten.
Hulpmiddelen
Andere hulpmiddelen zijn:
LAAT JE INSPIREREN
Meer ReclameSjef
Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 – de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef