Print:

briefpapier,

brochures,

flyers, folders,

kaarten, kalenders,

magazines,

kranten,

posters

visitekaartjes

en meer

Is drukwerk nog wel van deze tijd?

We snappen deze vraag heel goed. Is het gebruik van drukwerk in deze digitale tijd nog wel wenselijk?

Wij zeggen: JA!

Mensen raken online zo overspoeld met reclameboodschappen, dat ze de tsunami aan prikkels niet meer kunnen overzien. Hun brein raakt als het ware ‘op slot’, waardoor geen enkele boodschap nog binnenkomt.

Met print bied je consumenten weer iets tastbaars en kunnen ze zelf het moment bepalen waarop ze jouw boodschap tot zich nemen. En dat vinden consumenten fijn!

Print is Back!

Niet voor niets ging online gigant Bol.com in december over tot het huis-aan-huis verspreiden van het, inmiddels nostalgisch aanvoelende, Speelgoed-boek.

Uit het onderzoek van marketing-organisatie DMA (Global Print, 2015) bleek dat 90% van de reclame-campagnes die fysieke print bevatte, tot binding van nieuwe klanten leidde.

Buiten deze hoopgevende cijfers, vraagt de consument in communicatie om een totaalbeleving. Een ‘ultimate experience’. Een ultieme beleving van contact met jouw merk.

Personalisering heel belangrijk

Post.nl liet een neuro-marketing-onderzoek doen waar werd onderzocht op factoren zoals verlangen, engagement, workload en verwarring

Opvallende uitkomst: het verlangen van de consument was bij print reclame hoger dan bij digitale reclame.

Ook de moeite die men doet om informatie op te nemen en te verwerken ligt bij print hoger dan bij online en TV.

De belangrijkste trend bij print is personalisering. Dit is door de individualisering voor de ultieme customer experience nog belangrijker geworden.

Laat je inspireren

Contact

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 – de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef