Vasten. De andere vier zuilen. En marketing?

Vandaag, 1 april – geen geintje – start de Ramadan. Veel moslims vasten deze maand elke dag en besteden extra veel aandacht aan het tonen van verdraagzaamheid, vrijgevigheid, liefdadigheid en saamhorigheid. Met het vasten de vijf zuilen van de Islam. De combinatie van al deze eigenschappen leert de mens zijn lusten te bedwingen en meer respect te tonen voor de medemens en god. Elke dag vasten ziet de Islam als een overwinning. Als je niet kunt vasten of daarvan bent vrijgesteld zorg je dat je als ‘losprijs’ een goede daad verricht, zoals de armen voeden.

 

 

Wat heb je hieraan als reclamemaker?
Heel veel als je producten en merken hebt die veel door Islamieten worden gebruikt. Het is dan zaak hun gewoonten en behoeften niet alleen te kennen, maar vooral te respecteren en zelfs te eren. De belangrijkste behoeften van moslims die de Ramadan leven is op weg te gaan naar een betere versie van zichzelf door zelfdiscipline. Deze twee waarden gebruiken als basis voor je reclame-ideeën maakt dat je laat zien dat het gebruik van je product past binnen het ideaalbeeld van de moslims, ook buiten de Ramadan. En daarmee creëer je het optimale klimaat om marketing te bedrijven zoals die is bedoeld: winstgevend bevredigen van (klanten)behoeften. Dat heb je er dus aan!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.