Social media:

advies, strategie & content(beheer)

Versterk je merk op social media. Zorg niet alleen dat je zichtbaar bent voor je doelgroep, maar kom vooral in contact met je doelgroep en ontdek wat hen bezig houdt.


Zo kun je namelijk content maken die voor jouw doelgroep relevant is. Op de platformen waar jouw doelgroep actief is.

Let us entertain them

Vaak worden de social media kanalen gebruikt om vooral te verkopen. Daar prikt je doelgroep zo doorheen. Als ze willen kopen, gaan ze naar je bedrijf. Fysiek en/of online. Op social media willen ze vooral geïnformeerd worden of op een leuke manier onderhouden worden. Denk maar aan de socials van Bol.com en Coolblue.


Met de juiste strategie, de juiste tone-of-voice en met content die voor jouw doelgroep interessant is zorgen we voor een beter contact met je doelgroep en kunnen we traffic naar je website verhogen (en dus beter vindbaar via de zoekmachines).

Social media marketing:

hier kun je aan denken

Facebook marketing

Met zo’n 10,3 miljoen gebruikers in Nederland, is Facebook momenteel (2022) nog steeds het op een na grootste social media kanaal.

De dagelijkse gebruikers zijn vooral de wat oudere doelgroep (35 – 54 jaar en 55+).

Zie Facebook als een verjaardagsfeestje. Waar je eerst luistert en dan mee praat. Als je veel aandacht hebt, dan pas kun je zenden.


WhatsApp marketing

Met ruim 12,5 miljoen gebruikers (2022) is WhatsApp het grootste social platform. En het gebruik blijft groeien, ook al zijn re veel gebruikers over gegaan naar Telegram, Discord, Reddit, Twitch, Houseparty en Clubhouse.

Adverteren via Whatsapp biedt veel targetingmogelijkheden en kan je beter zichtbaar maken bij je doelgroep.

Je content, voorzien van opvallende en originele teksten, bewegend beeld, laat je boodschap opvallen. De mogelijkheid om gratis viraal te gaan is aanwezig. En je kunt je klanten en leads gepersonaliseerde service aanbieden.


Instagram marketing

Met 1 miljard gebruikers wereldwijd is Instagram het meest populaire social media kanaal geworden. In Nederland zijn zo’n 6,6 miljoen gebruikers actief.

Met een onderscheidende marketing strategie kun je jouw merk en je product(en)/dienst(en) onder de aandacht brengen van jouw potentiële klanten.

De dagelijkse gebruikers zijn relatief jong (24 – 34 jaar, 35 – 54 jaar).

Met een gekoppelde Shop kun je ook via Instagram je producten of diensten verkopen.


Influencer marketing

De groei van influencer marketing is niet meer te stoppen. Voor kanalen als Tik Tok en Instagram zijn influencers heel belangrijk. Influencers zouden in 2021 voor meer dan 65% van de clicks hebben gezorgd en men verwacht dat dit percentage alleen nog maar groeit.

De kunst is om de juiste strategie hiervoor te ontwikkelen en niet direct te gaan voor influencers met de meeste volgers, maar meerdere micro- en nano influencers in te zetten.



Social commerce

Met livestreams je merk onder de aandacht brengen bij je doelgroep en inspelen op impuls aankopen. Dat is social commerce.

Met een event vol entertainment creëer je tevens de mogelijkheid om bij je te kopen. Je kunt hierbij interactie met influencers inzetten om impulsaankopen te bevorderen. Deze strategie is vrij nieuw in Europa en biedt enorme groeikansen.


LinkedIn marketing

Aan het winnen van consumenten op LinkedIn wordt vaak niet gedacht. Maar dit kanaal is ideaal om je merk te versterken, makkelijker personeel te werven en – op een later tijdstip – je product te laten ‘shinen’ met testimonials van klanten die ook op LinkedIn zitten.

Verder kun je LinkedIn goed gebruiken om te laten zien dat jij de expert bent in jouw branche. Met goede content, gekoppeld aan je website, geef je ook de traffic naar je website een boost!

Voor adverteren kun je denken aan gesponsorde berichten, tekstadvertenties, gesponsorde InMail en carroussel advertenties.

LAAT JE INSPIREREN

0:00
0:00

Meer ReclameSjef



Alle getoonde werken zijn auteursrechtelijk beschermd / © 2022 – de ReclameSjef / Met liefde bereid in de keuken van de ReclameSjef