Ik ga over mijn nek…

Ik heb iets gegeten dat verkeerd is gevallen. Ik ga over mijn nek. Kan de beste overkomen, en natuurlijk altijd op de verkeerde plek. Dus ruim ik de boel zo goed en zo kwaad op. Van het bedorven tapijt koop ik een couponnetje en vernieuw het bedorven stuk, Niks meer van te zien. En dus…ben ik niet over mijn nek gegaan! Lekker puh!!

 

 

De Reclame Code Commissie heeft een claim van KLM in zijn reclame als misleidend beoordeeld. Onze Vliegende Hollander adverteerde dat zijn klanten naar keuze CO2-vrij kunnen vliegen. De manier waarop onze blauwe trots dat realiseert is echter niet door plotsklaps met eletrieken toestellen te vliegen (ja, die bestaan al…), maar doordat zij investeert in de aanplant van herbebossingsprojecten die de CO2-uitstoot van de kerosinegestookte blauwe vogels moeten neutraliseren.
Het is volslagen terecht dat de RCC deze communicatie-onzin niet pruimt. En het is juist in deze tijd ‘bloody shame’ dat er nog altijd communicatie-experts zitten die zichzelf heel slim vinden dat ze dergelijke onzin bedenken…en uitvoeren. CO2-vrij? CO2-neutraal? Of misschien CO2-recycled? Daarvoor is de héle wereld, van praktijkschool tot academie, inmiddels te goed opgeleid en te goed geïnformeerd. Beledig die mensen niet en stop met recht praten wat krom blijft. Remember les 1 op elke PR-cursus (die die experts zelf ook hebben gevolgd): Be Good And Tell It! Zet je collega’s van inkoop, ontwikkeling, productie of je management aan het werk om met een CO2-vrije (dus geen CO2 producerende) oplossing te komen…en communiceer regelmatig over de voortgang ervan. Dan…hoeft er niemand meer over zijn nek!!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.