I Can’t Believe It’s Yoghurt…

Reclame moet opvallen, reclame moet duidelijk maken waarom het gaat. En dat temidden van zo’n 5.000 reclame-uitingen per dag gemiddeld, waarmee wij adverteerders die arme welvarende Westerse consumenten bestoken. Dan laat je het toch uit je hoofd te vertellen wat je niet bent? Of laat je dat juist niet uit je hoofd…

 

 

Hierboven het resultaat van een briljante ingeving. Als je je in een ‘commodity market‘ bevindt (een markt waarin alle producten zó op elkaar lijken dat je alleen op prijs zou kunnen concurreren) en je brouwt ook nog iets dat juridisch niet voldoet om te heten wat je graag zou willen…en je heet bovendien geen Langnese (Ola voor de goeie verstaanders) of Mövenpick…dan loont het de moeite om juist de consumenten-referentie (ijs, i.c.q.) als kapstok te nemen. En daarmee je product te onderscheiden.

Oatly is niet de enige slimmerik. Yves St Moret ging hen decennia geleden al voor (niet echt kwark, ook niet echt kaas, maar verschrikkelijk lekker). De VS maakte kennis met een merknaam die bovenaan deze blog staat. Het werkt als je dat goed doordacht doet. Vraag het maar aan Nutricia. Die hebben daarom ‘De Enige Echte‘ voor Chocomel bedacht.

Kortom, heb je zo’n product en ontbreekt het je aan een merkbekendheid tussen 90% en 100% spontaan? Geen nood, wees slim!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.